Tuesday 5 January 2021

BBN3402SATU2020: MINGGU11 QUOTATION(4)

 

   TUGASAN INDIVIDU

Siti Aishah binti Sautar
194158


  QUOTE

1. Teks Asal: I can see you in your eyes that you are kind person.

    Teks Terjemahan: Saya dapat tahu menerusi pandangan mata anda, bahawa anda seorang yang baik.

    Bukti: Lirik Lagu 2 (Diri)

    Baik hati nurani

    Kuatkan jati diri

    Mulia peribadi

    Perasaan tenang tidak terperi

 

2. Teks Asal:  A friend is when she/he understands you no matter how difficult you try to explain the situation.    

    Teks Terjemahan: Sahabat yang sebenar ialah dimana dia memahami diri anda tidak kira betapa sukarnya anda mencuba             untuk menjelaskan sesuatu keadaan.

    Bukti: Lirik Lagu 4 (Saya Tahu)

    Saya tahu

    Semua mahu

    Soalan bertalu-talu

    Senyum membisu

 

3. Teks Asal: A good friend is when she/he is not being judgemental towards you.

    Teks Terjemahan: Sahabat yang baik adalah apabila dia menjadi seorang yang tidak menghakimi anda.

    Bukti: Lirik Lagu 3 (Saya yang Istimewa)

    Saya yang istimewa

    Bersikap baik sesama manusia

    Saya dilihat berlainan rupa

    Semangat positif dikongsi bersama

 

4. Teks Asal: No matter how ready you are to face the world, the world will always try to make you feel challenge

    Teks Terjemahan: Tidak kira betapa bersedianya anda untuk menghadapi dunia ini, ia akan selalu cuba membuatkan diri anda     rasa tercabar.

    Bukti: Lirik Lagu 3 (Saya yang Istimewa)

    Saya dengan dunia

    Belajar berdikari setiap masa

 

5. Teks Asal: I am willing to share what I have with others

    Teks Terjemahan: Saya sudi berkongsi apa sahaja yang saya ada kepada orang lain

    Bukti: Lirik Lagu 3 (Saya yang Istimewa)

    Saya yang istimewa

    Dilihat orang setiap masa

    Kasih sayang dikongsi bersama

    Abang kakak dan adik serta ibu bapa

 

6. Teks Asal: What I have today will not be mine if I am not honest. Be honest in everything that you do.

    Teks Tejemahan: Apa yang saya ada hari ini tidak akan menjadi milik saya sekiranya saya tidak jujur. Jujurlah dalam semua         perkara yang anda lakukan.

    Bukti: Lirik lagu 2 (Diri)

    Saya seorang yang baik hati

    Jujur dan ikhlas di dalam diri

    Saya belajar berdikari

    Menolong orang setiap hari

 

7. Teks Asal: Be kind. Be honest. Work hard and do you best.

   Teks Terjemahan: Jadilah seorang yang baik. Jujur. Berusaha dengan gigih dan lakukan yang terbaik.

    Bukti: Lirik Lagu 2 (Diri)

    Saya seorang yang baik hati

    Jujur dan ikhlas di dalam diri

    Saya belajar berdikari

    Menolong orang setiap hari

 

8. Teks Asal: I am full of emotions but my emotions will not give negative impacts towards others. 

    Teks Terjemahan: Saya seorang yang sarat dengan pelbagai emosi tetapi emosi itu tidak akan memberi kesan negatif kepada     orang lain. 

    Bukti: Lirik Lagu 3 (Saya yang Istimewa)

    Saya dilihat berlainan rupa

    Semangat positif dikongsi bersama

 

9. Teks Asal: Although I am emotionally challenged but I will try my best not to make you feel burden.

    Teks Terjemahan: Walaupun emosi saya tercabar tetapi saya akan berusaha sebaik mungkin untuk tidak membuatkan anda         berasa terbeban.

    Bukti: Lirik Lagu 4 (Saya Tahu)

    Saya tahu

    Semua mahu

    Soalan bertalu

    Senyum membisu

 

10. Teks Asal:  My parents will be happy when I am a better person

      Teks Terjemahan: Ibu bapa saya pasti akan gembira apabila saya menjadi seorang yang lebih baik

     Bukti: Lirik Lagu 1 (Keluarga)

     Ibu bapa yang disayangi

    Saya tetap berhati-hati

    Menjaga budi pekerti

    Keluarga saya yang dicintai



RUJUKAN

Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim. (2017). 200 Quotes For You...For Us...Terengganu: Penerbit UMT.



   BUKTI KEHADIRAN


SITI AISHAH BINTI SAUTAR
194158


No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020