Thursday 17 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER


TUGASAN INDIVIDU


                                            

Siti Aishah binti Sautar

194158



   TWITTER


1.Yang Maha Kuasa tahu perkara-perkara yang kamu dan aku tidak tahu. Dia memberi perhatian. Dia sedar siapa yang bercakap tentang kamu di belakang kamu, mereka yang cuba untuk merendahkan kamu. Kenapa bimbang? Kamu berdiri untuk mendapatkan segala macam kebaikan pada Hari Penghakiman daripada mereka yang telah menganiayai kamu. Terus lakukan yang terbaik!







2. Allah Maha Kuasa. Terimalah amal baik kami & pengorbanan kami. Cucilah dosa-dosa kami & ampunkanlah kekurangan kami pada Hari Pengorbanan ini. Berilah kesabaran kepada kami kerana kami menghadapi dunia yang berbeza akibat pandemik ini. Hanya Engkau yang tahu apa yang berada di hadapan nanti. Pastikan hati kami ini ringan seperti kami serahkan kepercayaan urusan kami kepada Mu!



3. Jagalah pemikiran anda walau apa cara sekalipun. Jangan biarkan sesiapa kucar-kacirkan dengan fikiran anda. Anda akan menjadi seperti apa yang anda sentiasa fikirkan. Jika anda fikir anda tidak boleh, anda mungkin tidak akan membuatnya. Jika anda fikir anda kegagalan, anda akan menamatkan kesengsaraan; maafkanlah untuk diri sendiri. Anda tidak akan mendapat banyak daripada kehidupan!


4Mari kita buat hari ini sebagai hari yang mengubah cara kita bertindak balas kepada orang lain & hal-hal di sekeliling kita. Kita perlu mengawal bagaimana kita bertindak balas terhadap sesuatu perkara. Berhati-hatilah dengan keputusan yang kita buat. Ingat, kita tidak selalu dapat memilih keadaan, tetapi kita pasti dapat memilih bagaimana kita bertindak balas!



5. Kebenarannya ialah kebanyakan daripada kita mempunyai lebih daripada yang kita perlukan. Kita mempunyai hampir semua keperluan asas dan banyak lagi. Malangnya, kita cenderung melihat beberapa perkara yang kita tiada & menjadi tertekan dan kecewa. Berhati-hatilah kerana Yang Maha Kuasa tidak suka mereka yang tidak bersyukur. Dia boleh mengambilnya begitu sahaja. Bila-bila masa!




RUJUKAN

Sumber Quote: Akaun Twitter Rasmi Mufti Menk @muftimenk (https://twitter.com/muftimenk?s=08)



BUKTI KEHADIRAN



No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020