Thursday 24 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA


Tugasan Individu


Siti Aishah binti Sautar

194158

 

Teks Asal:

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka



 Terjemahan:

[1] Family

I am glad

Every day for parents, I can help

From sun ups

Until the dark sky turns out

 

My beloved parents

I always on guard

Keep showing good manners

For family in my heart

 

I love mom and dad

Brother, sister, and those flesh and blood

As for me, they are all be there

When time is hard



RUJUKAN

Teks asal ini diambil daripada buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi daripada pensyarah dari Universiti Putra Malaysia, Prof Normaliza Abd Rahim. 


Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana Dan Strategi Komunikasi Teori Dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit Universiti Malaysia Terengganu.




Bukti Kehadiran





No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020